divendres, 4 de novembre del 2011

Beines de pèsols


Amb les llanes noves que he comprat he començat a fer més coses del llibre de flores de punto y ganchillo. Aquí teniu el primer experiment: una beina de pèsols!

dilluns, 31 d’octubre del 2011

Flors 1

També m'ha picat la curiositat per fer flors de ganxet....


Les primeres les vaig fer seguint patrons que trobava per internet, però no m'acabaven de fer el pes, i busca que buscaràs vaig trobar un llibre molt guai on hi havia patrons i explicacions. Em va costar una mica, però al final en vaig trobar un exemplar a l'Abacus de pl. Urquinaona. El llibre en qüestió es titula "100 flores de punto y ganchillo" de Lesley Stanfield i editat per Océano Ámbar. Les explicacions de vegades no són gaire clares però amb una mica d'imaginació no hi ha res impossible! 




 

Boina de ganxet


 Aquesta boina l'he feta seguint un patró (núm. 21) que surt al núm. 59 de Katia (Creaciones otoño - invierno Sport). La llana que proposen a la revista no m'agrada així que l'he feta amb Katia Merino Sport de color lila i he fet servir un ganxet del 2.5.


diumenge, 30 d’octubre del 2011

Bufandes

Aquestes bufandes són obra de la meva mare. Les dues estan fetes amb llanes d'aquesta temporada de Katia. 






Bufs improvisats

Primer buf
  A mig estiu vaig començar a sentir curiositat per això de fer punt, l'Eulàlia (http://www.boinesixals.tk/) em va explicar com fer una cosa senzilla, una mena de bufanda rodona. Quan vaig arribar a casa li vaig demanar agulles i llana a ma mare per posar-m'hi ben aviat...
Abans de cosir-ho
  

Vaig fer servir unes agulles del 8. En principi vaig fer 80 punts i ho vaig anar teixint amb punt "bobo", en total vaig fer servir 3 cabdells. 
Al ser la primera cosa que feia em vaig saltar algun que altre punt i també n'hi vaig afegir no sé com, però bé, el resultat final no és pas cap desastre.
Un cop cosit




 Quan vaig haver acabat els tres cabdells (havent reservat un tros de la mateixa llana per cosir) vaig ajuntar dos cantons i ho vaig cosir i va quedar una mena de tub. 
I aquest és el resultat!! 






Fa un més o així em vaig motivar per fer un altre buf. Aquest cop vaig comprar 3 cabdells de llana Katia Perú (si no recordo malament) de color negre, i he tornat a fer servir les agulles del 8 amb punt "bobo", aquest cop enlloc de 80 punts n'he fet 60. Ha quedat una mica més estret que l'altre i sembla el coll d'un jersei d'aquells gruixuts d'hivern... és tan dolç!!

El segon buf

Vista panoràmica

Samarreta d'estiu

Davant 
Darrere

A finals de la primavera passada la meva mare va veure aquesta samarreta estiuenca en una revista de Katia, es va posar mans a la obra i aquí la teniu. Quan tingui una mica de temps ja investigaré els detalls per si us en voleu fer una. És molt còmode i molt fresca!